Thursday, October 23, 2008

Sat, Sun & Mon - Offroad

Tarikh : Sabtu 25th Okt
Tempat : Cinta Sayang, SP
Mula : 07.30 am
Tamat : By 12.00
Route : DG > Aman Jaya > Tmn Kelisa
Dist. (approx.) : 30 > 40km only.
Note : Sabtu aku tak ride, tapi members lain semua ride. Aku dah janji dgn anak2 utk camping kat Tupah !

Tarikh : Ahad 26th Okt
Tempat : Cinta Sayang, SP
Mula : 07.30 am
Tamat : By 12.00
Route : DG > Aman Jaya > Tmn Kelisa
Dist. (approx.) : 30 > 40km only.

Tarikh : Isnin 27th Okt
Tempat : Cinta Sayang, SP
Mula : 07.30 am
Tamat : By 12.00
Route : DG > Aman Jaya > Tmn Kelisa
Dist. (approx.) : 30 > 40km only.

Nota :

Sekarang musim hujan. Trek basah, licin serta berlumpur. Ada tempat2 yg agak teknikal & 'menyengat' semasa DH . . . so, take care "ride fast, ride safe". Pakailah pakaian yg gelap, kelabu atau T shirt yg mudah dibasuh . . . for sure, engkau org akan kotor (kecuali engkorang 'terkemut-kemut' dok brake semasa downhill . . . . mmmm let go & enjoy riding).

Jika ada elbow & knee pads pakailah . . . . trail ini sesuai kpd individu yg gemar menguji 'riding skill' di kawasan basah & berlumpur . . . . . . .


mandi lumpur 'sejuk gedi' . . . nasib baik h/phone dlm plastik khas . . .


knee pads

elbow pads
Ride Hari ini 23 Okt, aku jatuh 3 kali . . . : - )

1st : Mula ajer kayuhan tak sampai 3km 'happy & confidence' (tak laju pun, cuma spin sikit ajer masuk kawasan berlumpur & berair). Tiba2 tayar depan masuk dlm lumpur lebih kurang 1' dlm . . . apalagi 'bedeboom' mandi lumpur pagi2 buta . . . ha ha ha ! - tiada kecederaan !

2nd : semasa climbing . . . . tiba2 crank aku stuck kerana ada lumpur di RD. Apalagi lagi, jatuh 'slow motion' bedebuppppp . . . .- siku kanan luka !

3rd : semasa DH, terlepas gengaman . . . glove kotor & berlumpur ! - luka di bahagian lutut kiri serta lebam di rusuk dada kiri !

Pengajaran :

>
Glove yg kotor dgn lumpur perlu dibasuh sempurna - Aku basuh sikit ajer - Cuai !

> Jika basikal anda penuh dgn lumpur . . . bersih/buang lumpur tuuu terutama dikawasan yg sensitif i.e. RD ! - Aku tak buang lumpur yg stuck tuuuu, asyik ride & dok layan DH - Cuai !

> Last, but not least : aku sebenarnya tak plan utk ride minggu ini seperti yg aku 'posted'. Tetapi keghairahan cuaca semasa serta fikiran yg 'bercelaru' aku ride jugak utk "release tension" . . . so, mungkin ini faktor utama yg membuatkan kayuhan aku hari ini "serba tak menjadi. . ."

". . . Pinjam Sinarmu, Nur Nilam Sari . . .!

No comments: