Sunday, October 26, 2008

Camping - Sa Baay !

Bawa anak2 outing di Tupah - "membiarkan mereka berdikari = ikhtiar hidup" and on ur' own ! Cuaca comey sepanjang hari . . walaupun semalam hujan lebat. AKu gemar camping dlm musim hujan utk dedahkan kpd anak2 cabaran & kepayahan yg bakal dilalui. Semalam aku dah buat 'jungle briefing' kpd mereka "Do's & Don'ts" berada di hutan.Alhamdulillah ! semua berjalan lancar "and they are my superb candidates !

Mula 9.00 pagi dan Selesai jam 6.00 petang.
Jumlah Jam "survival skills " 8 jam sahaja.

Abg Cik (Aliff), Babe (Balqis), Akak (Nurul Ain) "dikerah" utk mendirikan khemah, membersihkan kawasan perkhemahan, menyediakan tempat memasak serta membuat persedian utk bermalam ketika musim hujan . . . he he he "alah bisa tegal biasa ".

Daripada 10 markah, "ayah bagi 5 sahaja . . . kalau hujan, roboh khemah engkau orang". Ok Ayah bagi masa 20 minit utk dirikan semula khemah ini . . . agar ia lebih kemas 'selamat' utk digunakan . . . . ! Kasihan . . . . . "siapa tak sayang anak"

Masakan : "ayah bagi 8/10 . . ." alaaa bagila 10/10 ayah . . ., heh mana boleh, itu dah kira 'oustanding' !

Hidangan utk ayah : " alahai bagi aku betis ayam ajer "
he he he - Paha Ayam kami dah booking . . . !

Abg Cik lepas tension " heeee sejuk nyer air gunung niii . . . "

Ulam Pucuk & buah Putat . . . selera Ayah !

Gulai Pisang Muda . . . "dok cari batang pokok pisang hutan tak jumpa2 pulak kat kawasan nii" kalau tidak "perhhh" boleh pekena gulai batang pisang . . . .

ha ha ha ! Menu Babe "tomyam" . . . "mana aci macam niiii, bawa tempat masak niii !

Bekas minum Ayah . . . "tak main laa gelas kaca".

ramai gak orang hari niii.

Mandi Time . . . . . hati2 Adik !

Waktu solat : sahaja menguji ilmu ikhtiar hidup anak2 utk mencari arah Kiblat sumber cahaya yg minimum . . . agak2 pukol berapa ketika ini ? ? ?

Sempat gak touring kawasan hutan niii . . . !

sungai yg cantik . . .

dan manusia yg "rakus" . . . 'menjahanamkan' hutan & sungai kita !

Aku ride sampai ke atas pokok besar tuuu . . . "habis" hutan kita . . . . entah aper2 lah dia orang nii . . . tak lama lagi Gunung Jerai pun boleh "lingkup" . . .

Tupah Oh Tupah . . . . ingat tak sampai 10 tahun lagi "jahanam" kawasan rekreasi Tupah ini !

BH 25 Okt 2008 - "masa tengah relax2 sambil dok pekena kopi panas . . . hilang 'taste' seketika ! erkk ! betul ke . . . . ? Orang Lelaki ? ? ? . . ; Kopi adalah kegemaran aku ? Adehhhh ! - "yg lain kecut jugak ke . . . . . haru " kuang kuang kuang ! Siapa yg 'yakin' , meh jumpa aku . . . boleh tunjukkan saiz "kecut' aku . . . ha ha ha !

Ini Tandas & Bilik Air yg ada di Bhg. Atas kawasan perkhemahan Tupah. Tandas & Bilik Air kat kawasan bawah aku bagi 8/10 . . . tapi, maaf ler yg ini aku bagi 1/10 ajer. Malas nak 'snap' kat dalam tuuuu, buat loya tekak aku ajer ! Kita ada sungai & hutan yg cantik tapi sayang . . . . tandas yg memalukan ! hu hu hu !

"Sekian ramly wayar melaporkan untuk Buletin Utama TV er' ne"

p/s
" phom wang waa khoon lae khrap khruaa khaaw khoon khong sa baay dee "


No comments: