Monday, August 04, 2008

Ride For Breakfast - Update 4th August

Main Menu - Pure 120km Hot Tarmac !

Date : 4 Ogos 2008
Time : 06.45
Meet Points : Masjid Tmn Ria, SP
B'fast /Route : SP > BALING > SP
Dist (approx.) : 120 km Tarmac !
Aim : Ride For Breakfast !
Riders/ : Yusof & LT !

"D - Day" - Actual Ride !

Date : 4 Ogos 2008
Time : ETD SP 07.00 > ETA Baling 09.15 (B'fast R & R for 45mins). ETD Baling 10.00 > ETA SP 12.30
Total Ride (hrs) : 5 hrs & 30 mins (+ 1 hr stopping time)
Average speed : 25.2 km
Max. Speed : 55.5 km
Cal. : 2,180
Route : SP > BALING > SP
Dist (approx.) : 122.4 km only
Aim : Ride For Nasi Lemak & Nasi putih at Baling ! Cost RM 4.00 only.
Riders : Yusof & ramlysp@LT

Pagi jam 06.30 Yusof dah sampai rumah aku "warm the bell" - Military Time. Bravo Zulu Bro. Sebelum flag off Sof dah bunyi loceng ice cream dia. . . aku dok relak depan umah. Hujan renyai2 ON Bro moh kita. Mula kayuh jam 6.40 belum pun sampai 5 minit tayar belakang basikal Yusof dah bocor ha ha ha awal2 lagi dah breakdown.

Sepanjang ride kami tak banyak cakap cuma banyak spin and spin . . . kadang2 teloq rasa kebas fasal basah hujan renyai2, "dia rasa tak selesa" dgn cuaca sejuk. Selalunya kalau masih terasa kebas itu petanda baik - "super aktif" ha ha ha ! Tak perlu nak tongkat ali . . .kayuh ajer !

Sepanjang ride Yusof dok "cucuk" ajer belakang aku . . . aku nak 'tarik' pun tak terdaya. Sekali sekali tuu "jump' juga terutama semasa naik bukit. 12 km climb dr simpang menghala ke Baling menyakitkan. . . nampak jer dekat signboard BALING 10 km tapi climb tak abeh2 lagii. . .! Begitulah mahal nyer 'breakfast' kat Baling ni. Tapi kawe tak serik ! kawe datang lagi !

Aku letih nak g tidor . . .recover balik energy. T/hari aku cuma makan buah kurma tak tahu berapa biji aku bedal (main sumbat jer) Buah betik besar sebelah habeh gak. . .air tea 'o' limau yg Mek aku buat Jug besar pun habeh d belasah . . . burpppp ! nak tidor bangun baru makan nasi ! Tak selera nak makan lagi, fasal terlalu kenyang "breakfast kat Baling" adehhhhh !

Moral : Dengan Everage speed 25 km, tak banyak perubahan. Kayuhan aku masih lemah. Rasa tak layak untuk pergi ride Satun > Pak Bara dgn TRM . . . mmmm nak g tidor dulu !

Hidup Beskal !

No comments: