Monday, May 19, 2008

Conditioning Ride

Date : 19th May 2008
Route : Gelugor>Bkt Jambul>Paya Terubong> Bukit Baru (Penang)
Riders : Malek KOTRT & ramlysp
Distance: 30km (tarmac)

ETA Penang jam 6 ptg 18th May dgn "hardtail" aku. Keje keje gak, lepas keje ride lee. So, kat penang aku call Malek KOTRT @ komando ajak ride bila2 dia free. Aku solute la kat dia ni. . . .tak pernah hampakan kawan2, "ajak je, dia kata OK ramly no problem bila ? pergh ! Dia baru balik road ride Kulim > Taiping 185km . . .aiyooooo ! Training gile2 nampak. . . .so, dia ajak aku buat 'condition ride' ikut jln Bkt Jambul>Paya Terubong> Bkt Baru

Sampai kat umah dia, "ceh Malik ! hang guna roadbike aku bawa hardtail, mana aci lagu ni ?. . hang pekena aku betoi laa Malik . . . . "ha ha ha tak pe LT, u kayuh pelan2 he he he " seronok gurau dgn kawan2 ni" hilang stress !. . . .'things positive'. Route ni memang sedap climbing jika ride roadbike. . . ."ini playground aku ni LT" . . woooo patuh le KOTRT semua kuat2. Malam kami p pekena Nasi Lemak Liverpool RM1.70 sebungkus (kat SP kalu size n/lemak macam nii baru 70 sen. .kalu bagi nama Nasi Lemak Fullsus tentu lagi power). . . .bersama Chen, Rin, Derek (KOTRT) sembang2 sampai jam 00.30 pagi . . . .aku nak bayar pasal aku yg makan lebeh . . .tapi Derek awai lg dah g settlekan ! malu betoi ! Thanks Derek !

Sepanjang ada kat Penang 18 - 22 May petang aku p ride sorang2 ikut route ni saja tak bagitau Malek, tak mau ganggu dia. (sebenarnya aku tak larat & tak leh ikut phase & speed dia he he he ) . . . .kau org bayangkan masa downhill dari Bkt Baru max. speed 71 (tak pedah, just relax and enjoy DH) . . . .wow kalu aku pedal memang laju gile !. . .geng2 KOTRT kata biasanya dia org pernah buat top speed 80 - 90km ooooooooo gile ! Kalu anjing lintas memang jadi superman !

Apa2 pun Malek aku enjoy ride ikut route ni . . . . .

Note:

  • hampeh ! "conditioning ride" konon. . kebas teloq aku masa climbing ! he he he. Nanti aku update dgn gambar . . . . see you guys !

Utk TRM MTB aku minta maaf tidak dapat ikut serta "TOUR DE' TOBA" Indonesia pada saat2 akhir. . .aku terpaksa "korbankan ride" ini utk membantu hajat kawan2 lain di KL mulai 3 hingga 22 Jun. . .macam lagu P Ramlee. . ."berkorban apa saja. . . .tour d' toba atau kawan . . .itulah kasih mesera . . .sejati dan mulia" hu hu hu hu hu ! Melepas ride ke Danao Toba kali ini. . . .(tak pe, lain kali aku nak buat solo ride dari Medan > Danao Toba . . .)

No comments: