Saturday, February 07, 2009

Baling 'breakfast' Ride

- "Crews @ Lori Hantu SP > Baling > SP" -
Back : Riza 'roadie', W. german, Zankx, Zaidi Pfk/Ked, W. Shahidan, Razif BalingBiker,
roslan mobil & said TRJ
Front : Loso, Yusof and ramly sp

Date : 7th Feb 2009
Start : 07.45am (from JPJ)
Riders : As Above.
Breakfast/Distance : 114km + +
Route : Below . . .



Bila buat 'posting' utk Endurance Ride SP Baling SP . . . pasti lewat dapat 'reply' dr kawan2 dlm masa singkat, . . . mungkin ramai dah 'set' utk offroad atau mungkin . . #&%$ ? ? he he he . . . yaa, 'taste' masing2 . . . sekadar menjemput/bgtau kawan2, tak bagitau nanti sms aku pulak "awat bgly xbgtau he he he ! (Lain kali, aku x mau pamerkan nama2 yg ikut serta . . . biarlah rahsia !). Terkini/skrg ada rider 'pompuan' dok contact aku utk turut serta 'next' Baling Ride . . . aku bgtau dia 'next' SP > Betong > SP "day run" . . . pi pagi, balik petang. Tarikh nanti i inform/publish kat blog . . . u prepare border pas". OK ! mmmmmm pas nii aku tak mau bgtau hanpga ha ha ha ! (aku & yusof sudah). Senang sikit nak 'guide' . . . ramai2 susah ha3 !

Ok, mula ride jam 7.45am dr Puteri Hill Park . . . 'penyamun' Zankx, Loso & W Shahidan dr TRM juga ikut serta dan Wan German. Yang 'best', ari ni dapat bersaing dgn 'jagoan' Indera Kayangan . Yang tak 'best' . . . boleh 'Berak kapor' kalau ikut 'pace' depa ha ha ha ! Fasal depa niii lebih dikenali sebagai "penyamun" . . . dan aku tambah sikit ". . . . yg kejam" ha ha ha ! (Kejam, maksud aku 'ganas' dlm "phase kayuhan . . .") dah lama aku kenai dewa2 ini . . . sampai laa ni aku tak boleh/x mampu 'overtake' depa . . . mungkin satu hari aku "nak kenakan dewa2 ini dgn 'jus ubat batuk' biaq depa 'lentok' semasa kayuhhhh . . . . ha3 ! Hari nii juga, roslan mobil 'naik minyak' sampai putus rantai basikal dia 'henjut' utk ikut phase kami . . . tahniah bro ! walau pun lama x buat long distance masih mampu ride pergi/balik dgn phase yg baik.

Said TRJ, pertama kali ikut laluan ini. Aku rasa dah kali ke-2 Said buat long distance dgn aku . . . pertama, semasa "Kayuhan Mesra Ladang Jati". mmmm aku rasa semalam, mungkin dia 'usik ibu' sebab tuu kayuhan dia pagi ini 'koyak' ha3. 20km pertama Sp ke K. Ketil Said dah 'ghaib' & 'menderita' utk ikut phase kami . . . aku call dgn harapan agar dia meneruskan kayuhan 'dont give up' . . . teruskan kayuhan 'solo' utk mengejarkan kami.

At Last, Said sampai gak di Baling . . . TAHNIAH !. Jangan dikenang, '"apa yg telah berlaku" . Sekurang2nya sdra telah mencuba 'yg terbaik' walau terpaksa ''bekerja keras' meredah lebuhraya Kulim > Baling. Syabas & jgn serik utk 'long distance ride'. Long Distance Ride build ur strength & confidence !

"para penyamun" sedang memasang strategi utk 'menghapuskan' ramlysp dlm Kayuhan balik Baling > SP . . . dlm cuaca yg panas terik @ panas 'lit - lit", penyamun2 tuuu boleh 'lari' dgn average speed 27.7km ketika sampai di Petronas Puteri Hill Park. Aku cuma mampu kekal pada Ave 25km sahaja . . . kejam ! kejamnya hangpa ! hu hu hu bagi la 'chance' aku menang pulak !

Terima kasih kpd Razif BalingBiker kerana tidak jemu serta sudi meluangkan masa menemani kami di warung ketapang . . . ! Terima kasih juga pd Riza 'roadie' . . . sudi bersama kami ! Tidak lupa pada sahabat2 dr Indera Kayangan . . . zankx, Loso & Wan Shahidan TRM. Thanks & Wish U all d Best ! Jumpa Lagi - dalam "Kayuhan Jangan Pandang Belakang" ha3 !

Layari blog Razif BalingBiker utk ulasan beliau. "Long Distance Ride, More Fun".
Next : . . . . more "fun ride" !

No comments: