Tuesday, December 02, 2008

EZi Ride !

Date : 2 Dec 2008
Time : 07.30
Route : SP > K.Ketil > Bkt Selambau > Sg Lalang > Cinta Sayang
Dist : 59.7 km only.
Riders : Me, Yusof, Adik Khairi & Adik Zul

Dari semalam aku sukar utk lelap tidor hingga jam 2.30 pagi. Nak kata panas tidak ! Jarang aku begini . . . selalunya letak jer kepala, 1 and 2 and 3 terus lelap. Entah ! Semalam, aku dapat call dr LOSO TRM ajak aku ride kat Penang Hill hari ini . . . aduhhh ! aku bgtau LOSO
"maaf la tak dapat join ride dgn hanpga . . . aku dah janji dgn Yusof utk ride ke Baling . . . katanya lagi "alaaaa lupa laa dulu Baling tuuu . . . BangLY adjust lar dgn depa". Maaf, kali ini ada 2 org 'beginners' berhajat benar utk ke Baling . . . . Ride to Baling nii (one loop lebih kurang 112km++ ajer, bukit pun tak banyak & tak tinggi . . . biasanya aku dgn Yusof buat 'cruising speed' dlm 28 ke 30 km ajer dgn tayar 'kereta kebal'. . .) bukan lah hebat sangat macam trail kat Penang Hill tuuu . . . masalahnyer lagi, dlm minggu nii aku dah 2 kali pinda program krna kawan2 . . . jadi 'tak molek' ler last2 minit nak pinda. . . dan upset org lain.

InsyaAllah, kalau inform awal & tiada apa2 hal. . . No Problem . . . sebut jer sampailah . . . !

Khairi & Zul baru habis PMR !

Dia orang nii selalu 'monitor' kat blog aku . . . dan 'teruja' utk ride ke Baling. Dua2 guna slick 1.5 . . . Banding Ride dulu pun dia orang nak ikut juga, tapi tak dapat kebenaran drpd ibubapa masing2 he he he. Bertuah emak & ayah mereka, sekurang2nya Khairi & Zul bijak memenuhi xtvt masa lapang !

Sebelum ride, aku bgtau depa kita akan kayuh speed 25km ke atas hingga ke Baling. Kalau kita slow, bawah 25km kita akan lewat balik ke SP. Target mesti balik SP selewat2nya sebelum jam 1. . . Kami mula bergerak jam 7.42 pagi melalui Puteri Hill Park . . . lebih kurang 10km perjalanan, nampak Khairi dah semput . . . Yusof bgtau aku, 'masalah Ly" - dia tak boleh maintain speed . . . Aku tanya Yusof dia 'lari' berapa ? - "bawah 20" - " ha ha ha !

OK, aku bgtau Yusof kita tengok lagi 10km, ride sampai Kuala Ketil, nanti kita decide !

Sampai kat Kuala Ketil., terus berhenti kat warung pekena kopi . . . 'urgent meeting' . . . ha ha ha - kasihan Khairi . . . aku dgn yusof decide tak boleh p baling niii . . . . nanti nak bawa balik macam mana ? ha ha ha ! Tak apa Khairi . . . cuba lagi !

Kami terus ambil exit ke Bukit Selambau 'hilly route' back to SP . . . . route niii pun best gak. . . tapi macam dok kata laa . . . . kasihan nak tinggalkan dia ! Yusof mengeluh tak puas kayuh hari ini . . . ha ha ha . . . esok dia ajak aku ride lagi . . he he he OK No Prob. !


Patut laa semalam aku susah nak lelap tidor . . . !

Tiap kali ride ke Baling mesti kena punya . . . . !
Note :

> Route ke Baling niii . . . . jgn kata budak2, 'orang lama' yg dok kayuh selalu pun pernah 'tewas' kerana cuaca yg panas & beberapa 'bukit kecil' di highway Baling Gerik.
> Aku dgn Yusof dah 'focus for quality ride" . . . Target Average speed 28 > 30km. Tapi, hari ini tak menjadi Yusof . . . . kita hanya merancang . . . !
> Ride For Fun & Feel No Pain !


1 comment:

TOKI Manjung - 019 5516368 said...

...hehehehe...tak abih-abih dok tengok beskal merah jer pancat nii..mesti ada x kena nii..baru ada thrill nooo....