Wednesday, December 31, 2008

Penang Fellowships Ride 2008

Date : 28th Dec 2008
Distance : 95km
Start : 08.15
Finish : 12.05 (3hrs 50mins)

Route 2 - Long : Start from MPPP Heritage Building Esplanade - Lebuh Light - Jln Sultan Ahmed Shah - Jln Larut - Jln Burmah - Jln Pangkor - Gurney Drive(via turn-off at Starbucks/Gurney Hotel) - Jln Tg Tokong - Tg Bungah - Tlk Bahang -Muzium Perhutanan/CP 1 – Balik Pulau – Jln Baru – Jln Betong – Tlk Bahang - Batu Feringghi - Tg Bungah - Jln Tg Tokong - Gurney Drive - Jln Sultan Ahmad Shah - Jln Fahquhar - Lebuh Light - Finish : MPPP Heritage Building Esplanade . . . . Dist. (approx.) : 95km.
Aku ingat Fellowships Ride tak ada 'sticker' (CP 1 Green, CP 2 Orange) . . . tiba kat CP 1 aku cuma ambil 'lucky draw' dan terus ride . . . tak perasan pulak 'ada green sticker' kat CP 1 he he he baru sedap kayuh dah berhenti pulak . . . . !
niii beskal yg aku guna utk Fellowships Ride ha ha ha !
Ramai gak hari ini walaupun ada 4 events i.e. Kuala Ketil, Taiping, Butterworth, KL
pii laaa tang mana pun . . . mesti jumpa hangpa/TRM - ha ha ha LOSO , zanKX, manMPk & Lan Uitm & anak2 . . . good 2c u all ! Hari tuu ingat nak kayuh epi-epi sahaja dlm 50km (Route 1) utk conditioning . . tapi zanKX TRM dah "kenakan" aku hu hu hu, sampai hati hang zan !
Start ajer ride kami terus pecut, aku tak nampak dah zankx & loso & manMPK ghaib entah ke mana hala . . . aku spin giler nak ligan depa . . . sampai CP 1 ambil kupon terus climb Titi Kerawang masa tuu baru 9.00 pagi lebih sikit . . . sampai kat atas bukit aku jumpa zanKX tgh relak dgn beberapa riders lain termasuk Rin KOTRT Marshal . . . aku tegur zanKX "woiii ! dah habeh ka ? : zankx jawab "ok LT, u terus ajer, kami baru naik patah balik". Dlm kepala aku ingat betoii laa . . . apalagi kampoi lagi kuat laaa nak buat u-turn balik . . . tetapi, hu hu hu hu . . . zankx, zankx sampai hati hang tipu akuuuuu nooooo . . . aku terbabas ke Route 2 (Long) ke Pulau Betong @^&%$ sampai hati hang zankx . . . 40km lebih wooooo turun dan panjat Titi Kerawang . . . hang ingat aku naik motorsikal kaaa ! Kejamnya dikau . . . ha ha ha apa2pun, sebenarnya aku Epi ride habeh 95km hari tuuuuu . . . banyak improvement !

Bagaimana pun, kes ini aku nak bawa jugak ke meja "pengadilan" - - - biar zankx dikenakan hukuman 'setimpal' dgn keringat & peluh aku . . . aku dah contact Peguam Che Ah, dia kata "kes basikal kena selesai d luar mahkamah, hang kena belanja aku makan Mee Magie Che Ah 2 pinggan" ha ha ha ha ! Hukuman kuatkuasa bila2 shja aku turun p Kangar nanti ha ha ha . . . tak boleh buat rayuan . . . !
LOSO, giler punya rider . . . kayuh x toleh kiri kanan takut aku overtake dia. Sampai kat finishing line . . . "haa ada Check Point ka, aku tak jumpa pun" . . . ha ha ha !
Lan UiTM & anakx . . .
Salam & Jumpa lagi tahun depan > "Ride Fast - Ride Safe" - ramly sp

3 comments:

ZanKX said...

nak perform 'sepi di kamar hati'- jamal abdillah spesel kat you... hehe

ramly sp said...

aku nak nyanyi lagu "Biar Bulan Bicara" - broery marantika

pergh dah lama tak syok sendiri he he he !

ZanKX said...

pergh...
berentap sakan nih...