Sunday, June 29, 2008

Kayuhan Jati Kuala Kangsar

Date : 29th Jun 2008
Route : Kuala Kangsar
Dist : 40km
Note : Kalau tak salah aku 20km tarmac, 20km offroad ? Kalau salah tolong betulkan !

Malek kawan lama dr (KOTRT Penang) call ajak aku naik kete dia konvoi dgn 17 org KOTRT riders dr Penang. Ptg jam 8.00 pm semua dah berkumpul kat rumah Rin . . .dok pakat nak makan kat mana. Azmi taiko propose nasi dalca . . .dan terus call mamak tuu buat pesanan. 10 paha ayam dan gualai kambing (karbo utk ride esok). Aku tak pernah makan nasi dalca ini walaupun pernah berkerja kat Penang dekat 2 tahun. Alahaiii . . .best nyerrrr ! aku bedal 2 pinggan dgn daging kambing. Hangpa kena mai Penang pekena (cuba) nasi dalca ni . . . !

Selesai kami bergerak . . .lepas je jambatan Pulau Pinang dan belum lagi masuk tol Juru. . .aku dah rasa mengantuk . . .beratnya mata, tersengguk sengguk (pagi tadi aku ride "road' utk warm up) letih. At Last aku bagitau Malek, "Lek, aku mengantuk laaa. . .ini nasi dalca ka atau nasi g_ _ _ _ ? he he he lepas tuuu terus lelap. Sedar2 dah sampai tol exit Kuala Kangsar . . .Malek gelak besar kat aku . . . hai LT mabuk nasi dalca ka ? ha ha ha !

Kat bawah ini ada laa sikit ole2 utk share dgn hangpa . . .


No. Aku : 600
Pening kepala nak bawa hardtail or fullsus ? at last bawa fullsus Giant NRS 3 !

Orange Express ! (KOTRT Penang). hangpa tengok sebelah kanan sekali. member lain relax ajer, Shamoon demo 'tai chi' ! Dia marah aku, ala LT jgn la blackmail aku ! But i like him. Kalau hangpa tengok dia makan, fuyoooo ! begitu berselera . . . dan hangpa akan ikut sama tambah nasi utk teman dia. . . . makan shamoon, sementara selera masih ada.

Orange Express ! (KOTRT Penang) . . . biar depa ride dulu 30 mins, lepas tuuu kita kejar depa ! ha ha ha !

Solute Bro . . . . ! kat mana aku pi, pasti jumpa dia ! Iron Man !

Heading to offroad . . . alamak tarmac ! aku cepat jemu kalu ride macam ni . . .!

bukan tak leh kayuh ! tapi saje nak tolak beskal tu. Sementara ambil gambar, sempat gak ambil nafas !

scene biasa . . . mem pun tolak beskal ! Kesian tak de sapa pun tolong mem ini !

aku pun tolak gakkkk . . . . he he he !

mechanical breakdown . . .

hand in hand

Azmi (Chief). . . . no problem maa ! i can fix for u !

Friendship is . . . . !

Besikal Khalid @ ironman. Macam ular katam tebu ! mana dia dapat tayar cantik ni !

Wooi Khalid ! mana hang beli tayar ni . . . . aku pun nak gak !

Bersama Tok Ki & Manjung Group !

Tok Ki and friends !

Bersama Art 99 bikers Langkawi . . . selalu dok chat ajer hari nii kami baru dapat berjumpa ! hai mana Ramizi ? dia ia ia jer email kat aku "Jumpa kat K Kangsar nanti abg ramly ". Art bagitau aku, Ramizi ada keje pulak last2 minit ni . . . tak pa jumpa kat SP MTB Jamboree nanti !


Lunch kat Raban Restoren . . . ni nasi aku utk 4 orang makan he he he ! ulam & sambal tompoyak. . . .perghh punya ler best !

Ikan ayer tawar . . . bakar beb ! sambal dia sedap !


Azmi & Beh ! seronok tengok hangpa makan. bubuh/hidang lah apa pun . . . semua hangpa bedal ! Sementara selera masih ada !
burghhh ! semua clear . . . .!

Memang sesuai motto ni "Eat To Ride, Ride To Eat" ! Keep it up KOTRT !

Dalam kejohahan atau kayuhan biasa kita tidak dapat mengelak dari mechanical breakdown. Selalunya insiden begini akan membuatkan persahabatan kita lebih akrab ! Solute to you Bro !

Komen Aku :

  • Yang Tak Best ! Aku tak puas lah kayuh kali ini . . . campur 'stopping time' tak sampai 3 jam. Tak terasa "torturing". . . . mungkin 'tarmac' tuuu sama banyak dgn offroad.
  • Yang Best ! . . . "tunjuk arah" hangpa aku bagi 8/10 ! Clear dan banyak . . . macam kat highway plus . . . kalau sesat jugak, aku tak tahu lah ! he he he !
  • Yang Best ! dapat jumpa kawan2 tak kira bangsa ! . . . sana hoi ! sini hoi ! tak tau nak pi mana ! cuma angkat tangan ajer. Jangan marah kalu aku tak sempat salam tangan dgn hangpa. Maklum laa, masa nii laa nak jumpa 'peminat' he he he piii rahhhh !
  • Thanks to KOTRT . . . . hari ini lah pertama kali aku pakai KOTRT Cycling Jersey yg di hadiahkan !

No comments: