Tuesday, February 16, 2010

Raja Paku ~ Going Slower To Get Faster !

Date: 16th Feb
Time/Start : 07.45am
Meet : Razif's House
Route : Baling ~ G. Inas ~ P/Hulu ~ G. Paku ~ Nenering ~ Betong ~ Baling
Distance : 94km
Riders : Razif BalingBiker, Asp Fadhil, Wendy, Nizam, Anas, Cikgu Zubir (Perlis) n Ferhoud

Salam sejahtera pada rakan-rakan yg turut serta kayuhan pagi ini. Terima kasih atas respond anda semua.

6 hari aku berehat/kayuh ringan2 utk 'recover' dari kayuhan yg lepas. Kadang-kadang aku rasa 'boring' utk buat 'base ride/training', tapi tiada jalan pintas dlm masa terdekat utk 'ngam' dgn road bike and most importantly ~ i don't want to get injured !

So selepas 'recover' ~ aku tekad utk ride laluan Baling ~ G. Inas ~ P/Hulu ~ G. Paku ~ Nenering ~ Betong ~ Baling

Route ini memang 'tidak menjemukan' and 'fun for base ride'. Entah berapa 'killer gon' pun aku tak tahu but 'i love it' . . . . he he he !

Slow ride dari Baling ke Gunung Inas (benci tapi ragaih juga) hingga ke Pangkalan Hulu. Dulu, aku 'risau' dgn standard crank ini ~ boleh ka aku ragaih bukit ? kadang2 rasa tak yakin, tapi 'alah bisa tegal biasa'. Pagi ini "G. Inas & G. Paku, dua-dua aku paku dlm satu nafas". Kepuasan yg buat aku lupa dalam cuaca panas terik hari ini.

Dalan hati sentiasa bersabar/bersyukur dgn cuaca panas terik hari ini.
Lengan aku berbalar.
Note: Minum banyak air ~ and enjoy d ride !

Semasa 'climb' Gunung Inas jumpa 'lone ranger' nii dok ragaih sorang-sorang.
Cikgu Zubir dari Perlis ! Kami 'offer' (paksa) dia "jom join kami, kita kayuh pelan2 ke Pang Hulu, G. Paku & Nenering". He3 ~ Cikgu Zubir senyum 'kegembiraan' !

So 'memang rezeki' dia hari nii dapat 'menjamu selera' dgn gon-gon disepanjang Felda Nenering. Pasti Cikgu Zubir teruja & 'kekenyangan' burppppp he he he !
Jumpa lagi Cikgu !

Wendy Kroh MTB dok lecture aku :

ขนที่ขึ้นอยู่บนศีรษะ โดยปรกติเป็นเส้นยาว, บางทีก็ใช้เข้าคู่กับคำ เผ้า เป็น ผมเผ้า หรือ เผ้าผม

So, aku jawab balik : ฉันรักเธอที่สุดเลย ~ ha ha ha !

~ Pictures kat bawah ni ~ dinner 'carbo loading' sebelum kayuh esok hari ~
~ that's why I love cycling he he he ~
mix. pre-cut vegetables with thousand islands !

heavy mushroom soup !

and . . . . burppppppp ~ he he he !
alhamdulillah !

Gambar kat bawah nii pulak semasa 'Lunch' kat Betong, Thailand.
Soup daging ala thai, sayur kailan & telor dadar and air pegaga !
Maaf ~ tak sempat nak ambil gambar . . . he3 !

Moral : Just Enjoy your ride and appreciate the nature ~ insyaAllah nature will love you !

Next Ride ~ Off road 'hottest place' in Northern Malaysia ? !

No comments: