Wednesday, January 06, 2010

Calon The Biggest Loser ?

Semalam 5hb Jan 2010, aku keluar ke TESCO SP utk membeli sedikit keperluan. Demam dah sembuh, batuk pun dah OK ~ sekali sekala sahaja. Tapi sakit mata dah seminggu tak sembuh lagi . . . insyaAllah.

Hari tuu tergerak pula nak timbang berat badan kat TESCO nii ~ maklum laa dah berminggu berkurung dirumah makan tidor shja.

Naik jer atas penimbang, digital tuu bergerak laju dit dit dit dit dit dit macam kat rancangan Astro "The Biggest Loser" pula & berhenti kat 82.1 KG ~ mak ooiii mesin penimbang nii rosak ka ? Nak kena sekeh mesin niii ! Betoi kaaa ?

Aduhhhhh ini bermakna berat badan aku dah naik hampir 5kg sejak balik dari mengerjakan Haji. Tapi pakai seluar masih longgar. Dia 'bengkak" kat mana ? he he he. Memang patut pun ~ sejak sembuh demam aku begitu 'kemaruk' utk makan i.e. mee rebus, sup sayor, nasi ayam, sup daging & roti, tom-yam dll. Dah berbulan lidah nii rasa pahit makan ubat batuk, ubat demam, antibiotik, panadol, pencair kahak dan vitamin.

Akibat pemakanan yg tidak terkawal, berat badan aku meletup-letup. InsyaAllah ~ i will train and ride hard to get my ideal weight saperti dahulu. Bahaya kalau biarkan berat badan niii 'meletup-letup'.

Mungkin dgn 'jentera 2nd hand' ini nanti dapat membantu aku mengurangkan berat badan. InsyaAllah.

Jika kesihatan mengizinkan ~ aku ingin mula kayuh menghirup udara Gunung Jerai.

2 comments:

comelfz said...

memang betoi penimbang kat TESCO tu rosak bg ly..saya pn try mesin tu jgak..ada ka mesin tu habaq weight sya 80.1kg height 149.0cm
Toree(gemuk)& kemetot sgt kah aku ni..??

ramly sp said...

ha ha ha SETUJU mai kita boikot penimbang tuuu ! Jom pi cari penimbang lain yg ada cap "KeladiUtan" he he he