Monday, June 22, 2009

NTMTBA 2009 ~ Nyesalnya Aku . . . !

Dua tiga hari sebelum Nibol Tebal MTB Adventure 2009 ~ aku 50/50 nak bawa 'hardtail' atau 'fullsus'. Fullsus problem sikit kat "BB" ~ kadang2 dok bunyi 'ngok ngek ngok ngek' masa tekan 'climbing'. Dah buka BB tuu buat service & greese OK . . . . . tapi test ride Sabtu lepas kat Sawit Trail (kadang2) dok bunyi gak. Last2 bawa 'hardtail' shja utk NTMTBA 2009.

Sama gak dgn CamelBak . . . Nak bawa ? Tak bawa ? Cuaca panas . . . tapi yg bagusnya NTMTBA menyediakan 4 water feeding dlm jarak 7km dari satu point ke satu point dan kadang2 kat simpang2 pun ada . . . so, aku decide tak bawa Camel Bak. 2 botol dah memadai, 1 x spare tube, pump and First Aid Kid and 'date' @ 15 biji kurma.

Trail 47km memang 'sempoi', 'rolling', technical climbing & downhill with 'loose gravel' sentiasa menanti 'mangsa'. 'Tukang ambil gambar' pun pandai dok tunggu kat kawasan berbatu batu utk 'snap' mamat mana yg akan jatuh masa downhill he he he ~ " i love it . . . ." Aku jatuh sekali ~ tapi bukan semasa downhill. Tapi kat flat road selepas CP3 kawasan berpasir. Sebelum aku jatuh dah ada dua riders jatuh kat situ . . . aku tegur "are u OK myfrenz" reply "OK OK" . . . lepaih tuuu aku pulak yg tersungkur dlm pasir tuuuu ha ha ha ! Nasib baik luka dan calar sikit sikit ajer pada lengan kanan. Kami 4 ~ 5 orang gelak ramai ramai . . . oooooo ramai ooooo jatuh sini ha ha ha !

Tapi, tapi and tapi ~ aku 'amat menyesal' ride dgn hardtail hari ini . . . Terrain NTMTBA '09 memang sesuai utk 'fullsus' . . . nyesal aku hu hu hu ! Downhill yg panjang, technical and 'cantik' . . . terrain pulak penuh dgn batu batu tak dapat 'dirasai' dan 'enjoy' sepenuhnya ! Kalau aku bawa Giant fullsus dgn tayar 2.2 semua ini tak jadi masalah ~ Aduhhhhhhhhhh Nyesalnya Aku.

Mat Noq @ Tok Mulu tanya aku "camna abgLy ~ best tak route tuuu" ~ aku cuma jawab : "Nyesal Aku tak bawa Fullsus" ni he he he !

'warm up 30km+ . . . . . ."

Lihat permukaan jalan 'loose gravel' yg 'cantik' ~ sure siapa yg bawa fullsus pasti teruja dgn trail ini !

"downhill with ur hardtail ~ he he he boleh 'kemetot' teloq . . . . "
Naik hardtail, macam naik 'van buruk' masuk 'offroad'.

zaidi PFK/ked


Last, but not least :
  • Tahniah pada Gerek Gunung kerana anda telah berusaha dgn 'baik' untuk memberi kepuasan kpd semua riders. Trail yg 'sempoi' & 'awesome'. . . . . Keep it UP !
  • Start 07.30 . . . . Finish 11.43am. Ranking 218 . . . Ok lahhh utk Warga Emas.
  • Lontruth @ Channel 8 ~ senyum @ renyeh sampai ke telinga kerana berjaya memintas aku pada ranking 213. Balik kat Resort Jawi Inn dia tidoq pun dok senyum/'dok rayan' tak abeh lagiiiii he he he ! Tahniah Bro ~ dan jumpa kat UUM Race Nanti !
  • Maaf Jane Lim ~ kerana tidak dapat bersama anda sepanjang kayuhan.
  • Epi dapat berjumpa dgn rakan2 MTB'ers & bloggers lain i.e. Kroh MTB, RedFlag, NXT, Perlis MTB, Beseri, KOTRTies, AdiHariman, Tandope (kayuh tak abeh ~ dia kata 'brake tak makan'. Masa balik Aku dgn Adi check brake dia OK no problem he he he akai panjang Tandope niii he he he), MCT i.e. hj estima & frens, Langkawi 99bikes, Team Sri Serdang Kajai and Geng dan ramai lagiiiii yg aku tak berapa ingat nama tapi kenal pada rupa anda he he he ! ~ Salam & Jumpa Lagi di Kedah Jamboree.
  • Epi Cranking !

1 comment:

Jane Lim said...

hey no worries, me behind you about 20mins, me ranked 289th. hehe...

see you lah...still got chance to gather again!