Monday, May 25, 2009

Kebun Bunga Ride ~ tAk SEindAH NamA !

Date : 24th May 2009

A~> Starting Point (Amin's Shop)
B~> 1st Gathering-KM 8(Hot Spring)
C~> 2nd Gathering-KM 15 (Piyamit Tunnel)
D~> 3rd Gathering-KM 22 (Flower Garden)
E~> 4rd Gathering-KM 32 (Hot Spring)
F~> Loop Completed-40km+






Kayuhan dirancang bermula jam 7.30 pagi tapi delay hingga jam 8.30 pagi. Bermula dr Pekan Betong ~ ikut route Kubu Komunis ~ Kebun Bunga ~ Pekan Betong. Jarak lebih kurang 40km+. Permulaan 'rolling' terus menuju 'Tanah Rata' yg tak rata. Sebelum naik ke 'tanah rata' kami perlu climb 1km+ ..... 15% lebih kecuraman nyerrrr ke puncak 'Tunnel Gua Komunis". . . 'pacak giler'......tapi Besttttttt macam perisa tomyam "pedas tapi sedap".......


b4 Gua Komunis.....

Teknik "ular sawa" @ "zig-zag' !
Teknik apa pun x kisah janji sampai puncak


Sampai kat 'Tanah Rata" yg Tak Rata ......'tempat ambil oksigen' sebelum naik "Khatmandu". Kat sini laaa tempat 'bergurau senda @ kutuk mengutuk" he he he berhempas pulas menjaga maruah & kemaluan masing he he he .


Rasa macam nak cabut bawa balik 'signboard' ini.....aku ingatkan climb dah habis.
Ramai yg sangka 'misi kayuhan telah berakhir" he he he sebenarnyer disini baru bermula 7km Climb ke Kebun Bunga . . . . adehhhhhh ! Paiii Paiii Bang Ser~Low Ser~Low !


Megat Imran ~ Age 9 years old.
Mlm tuuu dia demam ~ panas badan dia. Pagi 24hb awal2 lagi 07.00 dia dah siap dgn beskal utk ride. Ok ka Adik ? Ok Acik ? No Problem. Badan Kecil ~ tapi 'spiritual' kayuh yg kental. Walau pun gagal menamatkan 7km ke Kebun Bunga ~ Namun 'climb' ke Tanah Rata pada usia dan bentuk fizikal yg kecil anak ini boleh dijadikan 'role model' pada riders yg lain. Sekali lagi KGB Solute pada Megat Imran di atas Semangat Juang Yang KENTAL ~ BRAVO !


7km ~ "Ezi Climb" . . . . mari main bongkok bongkok !


Pelbagai 'teknik' digunakan i.e. teknik terbongkok2, teknik mendagu. Cuma Teknik 69 jer tak leh nak praktik kat bukit niii . Yg depan aku tak pasti siapa . . . tapi yg tengoh itu ODD dan kat belakang dia MAi Apitt.

Megat Imran dgn abah dia . . . . !

"adik berhenti sekejap" ~ ayah nak ambil 'nafas' . . .


Selepas abeh Ride ~ Adik Megat Imran masih 'coooooool' dan posing kat aku !
B R A V O !

Kurenggggg Asammm Betoiii mamat niiiii ! Masa kami relax2 kat lobi 'dok mai' tunjuk aksi 'melampau' depan kami. Aku dgn Iguano 'tak kejit kejit' mata tengok 'scene' niii. Iguano sampai terngaga mulut dia . . . . meleleh ayaq liok he he he ! Dugaaaaaaaaaaan !


Time makan Iguano cukup sopan. Kalau tidak dok dengar gelak dia sahaja ha ha ha ! Masa makan tak dengar suara gelak langsung . . . . !


Ni utk famili ~......selepas makan buah laici niii aku batuk seminggu lebih ~ hampeh !


Yang niii jugak 3 kilo . . .


Yang niii dua biji ~ pekena dengan pulut !


Dan semua2 buah2an ini adalah kegemaran kuuuuuu ~ Borong serba sedikit utk sejukkan badan. Eat More Fruits ! Drink More Water and have more sex (i mean ride laaa ha ha ha)
"Epi Cranking My Friends and till We Meet"

Last But Not Least haaaaaaaaa :~)
  • Ptg 23hb May ~ aku menghadapi masalah "kerana rakan2 yg pada awal maklum pd razif utk hadir ~ tapi tak hadir/tak maklum semula. Bilik yg kami booking terpaksa kami 'settle'kan dgn pihak hotel. Sorang kena ambil satu bilik ~ ! Terima kasih pd kawan2 yg membantu aku & AMin utk bereskan masalah 'kawan-kawan' booking tapi x mai.
  • Pagi 24hb May ~ Kayuhan pagi lewat hampir 1 jam 30min. Aku 'resah' tunggu kawan2 yg 'tak kunjung tiba' & gagal dihubungi. Waktu pelepasan 7.30 pagi (Malaysia) tertangguh hingga jam 8.30 pagi. Riders lain jam 7.15 pagi dah terpacak bersemangat tunggu kat depan Kedai AMin Betong.
  • Geng Betong MTB dok tanya Amin, "Min : ki~mong, ki~mong" (kol brpa ? kol brpa ?) Amin lak tanya aku ~ "abgLy, depa tanya pukol brpa kita nak start niiii ? Aku cuma mampu geleng kepala pd AMin "may~luuu" @ tak tau ! Alahaiiii kawan2 ~ jgn laaaa buat aku macam niii ~ !
  • Tampak jelas wajah2 'hampa' @ riak muka kawan2 Malaysia & Betong MTB. Mungkin ada 'masalah' tertentu yg menghalang perjalanan mereka pagi ini ~ sabarlaaa kita tunggu depa. . . . cuba 'cool-down' kawan. Aku sendiri tiba2 hilang nafsu utk kayuh pagi tuu bila lihat ada geng2 Betong MTB yg terus ride krna jemu menunggu.
  • Pengajaran : KGB mohon maaf pada rakan2 yg sabar menunggu ~ serta meneruskan kayuhan dgn 'epi sekali' dan melupakan insiden yg 'terguris' di hati. Mohon maaf juga kpd Betong MTB Team di atas 'kelewatan' yg aku sendiri pun tak tau pasai apaaaaa Hu Hu Hu !
  • Ini lah risiko yg perlu ditanggung oleh pihak 'penganjur'. Apa2 pun kayuhan "Kebun Bunga Ride" pagi tuu telah mengubat 'luka hatiku' Ha Ha Ha !
  • Terima Kasih kepada semua rakan2 Malaysia dan Thailand yg sama2 'bersusah payah menjayakan misi ini. Terima Kasih Daun Keladi ~ Jumpa Lagiiiiiiii !

No comments: