Wednesday, June 30, 2010

KLMBH Epic 2010

Tarikh : 27th Jun 2010


Seminggu sebelum ride ~ dah rasa 50/50 . . . dont know why ? Ada yg tak kena pd bike aku ni. Dah dua kali bawa masuk offroad tapi rasa tak selesa . . . ? ? ?

Nak bawa hardtail, kawan2 bawa fullsus~ hurmmmm :- (

Tapi dah janji ~ ride juga. Bermalam di Kuala Kubu Baru dgn Malek KOTRT. Hujan lebat sebelah malam . . . trail utk esok mesti 'hancus' !

Pagi 27th Jun ~ cuaca nampak terang. Riders telah dimaklum mengenai trail yg becak, agar lebih berhati2 pada tempat yg agak technical.


KayuhBeb.Blogspot.com
Pertama kali berjumpa dgn KayuhBeb and d' gang. Sebelum ini hanya chat/phone shja dgn Kulat Yusof. Tak sempat berbual lama dgn dia orang @ KayuhBeb.
Masing2 prepare utk pelepasan.
BTW ~ "nice meeting u all" ~ Jumpa lagi !

Tak pernah aku rasa 'moody' kayuh pagi ini ? Dah tekad utk 'relax & easy ride' sahaja.


'scene' biasa dlm mana2 ride.
'ikut sampai hujung'

Climb yg pertama dah ada riders yg jatuh dan DH yg pertama juga hampir 4 orang sebelum aku dah 'tergolek dog'. Rakan, Sani KOTRT jatuh depan aku semasa DH ditempat yg sama. Dilokasi pertama 'peluh belum keluar' dah sibuk membantu 3 riders yg jatuh. Boleh tahan juga luka pada lengan dan kaki mereka (termasuk Sani). Tak sampai hati nak ambil gambar dia orang.


"Big Foot"
Kali ini aku banyak 'tolak' dari ride. Rasa2 4 ke 5 km 'tolak & buang lumpur' shja.
Tayar basikal dah jadi 'donuts'


. . . .::: antara 'cabaran dan rasa fed up" ::: . . . .


. . . . . . S%$( . . . . @ #^*#7( . . . . :- (


Trail ini kalau tak hujan ~ mesti Best !
'Lunyai' ~ DH 'stiff & muddy'.

Semua tayar dah jadi 'donuts'


Laluan tengah trail yg dah 'hancus dgn lumpur' . . . .


Asyik buang selut sahaja ~ 'rasa moody' dari awal dah naik tahap fed up !
Dont know why ?


Selepas 'climb yg panjang dlm lumpur' baru jumpa sungai ini.


Tak laa dalam sangat . . . . . ?
Selepas jer 'cross' sungai ini aku dah tak ada mood utk meneruskan kayuhan . . .
. . .::: sorry my frenz ::: . . . .

Note & Morals :
  • Pertama kali aku 'melarikan diri' dari Ride !
  • Entah ~ rasa 'moody' dari awal sebelum kayuh bertukar menjadi 'fed up'.
  • Kalau dah dari awal rasa 50/50 ~ Better don't Go !

No comments: